Senegambia Craftmarket

07-02-2020         Vanmorgen stonden we wat later op dan normaal en moesten racen om Omar op tijd de deur uit te krijgen voor school. Ik had de hele nacht overgegeven en was dus door de wekker heen geslapen. Maar hij was nog (net) op tijd. Nu voel ik me weer prima gek genoeg ik ben alleen doodmoe na weer een nacht amper slapen. Na de gebruikelijke dagelijkse schoonmaakriedel deden we op ons gemakje wat kleine dingetjes. deden rustigjes aan wat dingen in huis gedaan en genoot ik van een dagje lekker thuis zijn. Ik maakte een boodschappenlijstje, deed wat betalingen en waardeerde de cashpower op. We regelden een auto die ons om half een zou oppikken en maakten een boodschappenlijstje. Ook waren er nog de nodige telefoontjes naar Holland ivm het langer blijven van Wendy Toen Omar uit school kwam hesen we hem snel in andere kleren en toen kwam ook de taxi ons al ophalen. We reden eerst langs de bank daarna door naar Senegambia waar we bij Theo’s een lunch aten. Oamr die daar nog nooit geweest was keek zijn ogen uit en vergat haast te eten. Daarna liepen we naar Samba op de craftmarket, maar ondanks dat we vanmorgen met hem hadden afgesproken was hij er niet. We zaten een poosje rond te kijken op een stoel. Omar kreeg 15 dal van me om wat te kopen en kwam terug met een Gambiaans shirt. Dat bleek echter 250 gmd te kosten. Sja zoveel kon ik echt niet missen. Maar na wat onderhandelen mocht hij hem voor 150 hebben en kreeg twee armbandjes cadeau. Alhoewel dat een dag leefgeld voor ons is streek ik toch maar over mijn hart. Dan maar even wat “zuuniger” aan. Hij was de koning te rijk en wilde het natuurlijk direct aanhouden. Toen samba eindelijk kwam was het al laat. We zijn even met elkaar wat gaan drinken bij Ali en ik belde gelijk de taxi . Wellicht weten jullie t nog laatst hadden we dubbel betaald, dus we hadden nog een ritje tegoed. Hij beloofde ons op te komen halen. Er kwam een grote groep Vlaamse jongeren en die namen allemaal flesjes water. Omar haalde heel slim de lege flesjes op. Zijn moeder Mariama maakt wonjo en verkoopt dat bij huis in zulke flesjes dus die kan ze goed gebruiken. Dus met een tas vol lege waterflesjes stapte ik in de taxi. Ali gaf me nog een reprimande dat ik goed op Wendy moest passen nu ze zo beroerd was. Sammie reed eerst met ons naar de supermarkt voor de boodschappen. Nadat hij geparkeerd had kwam hij ons netjes helpen dragen. Daarna pikten we de lunch op bij Whitehouse maar Almamy wilde niet mee. Eenmaal thuis zette hij de boodschappen ook netjes binnen we gaven hem 100 dal voor de hulp, maar die wilde hij eerst niet eens aanpakken. Heel correct dus. We kookten chili con carne en smikkelden lekker. En rolden ook vandaag weer vroeg in bed.