Lazy River Cruise

05-02-2020         Vannacht werd ik wakker gebeld voor een medisch noodgevalletje. Ik merkte op dat Almamy bij me in bed was gekropen maar die werd gelukkig niet wakker. Toen ik dat had opgelost (zover mogelijk, ze moeten later vandaag ook echt even langs het ziekenhuisje) rolde ik weer terug in bed.  Wonder boven wonder kon ik zo weer slapen. Tot vier uur toen opnieuw mijn GSM ging. Eén van de “fonteintjes”(sponsorkinderen van onze foundation) moest dringend naar het ziekenhuis, dus of ik even vervoer kon regelen. De eerste vaste driver kon niet dus ik gaf de ouders het nummer van de tweede driver die we dan kunnen inschakelen. Mocht het niet lukken zouden ze me terug bellen. Ik heb niets meer gehoord, dus neem aan dat het gelukt is. Ik zakte weer in slaap en merkte een uurtje later dat Sarjo huilde dus ik heb haar ook bij mij in bed genomen. Ze ging liggen en sliep weer verder. Mij lukte dat helaas niet meer. Ik heb nog een uurtje tussen de twee kids in geprobeerd, maar ben toen maar opgestaan. Drinkwater flessen gevuld voor inde vriezer en aan de afwas van gisteravond begonnen. Zo meteen de drie kids wekken en ontbijt voor hen maken en eten voor school. Daarna de kids naar school doen en dan douchen en de tassen voor vandaag inpakken. We gaan met zes personen op een echte toeristische uitstap die ik ook nog nooit eerder heb gedaan. We gaan een dagje vissen op de Gambia rivier met de “Lazy River Cruise” Rond negen uur komt Yoro ons ophalen, dus ik ben benieuwd. Yoro was erg vroeg lol ik moest zelfs nog douchen Wendy was net klaar en de vier andere gasten waren er ook nog niet. Toen iedereen er was gingen we op weg met acht man in een mooie grote ruime auto. Na de gebruikelijke ochtendspits op Bertil Harding kwamen we aan bij Denton Bridge waar we moesten boarden. We gingen op weg en genoten van de rustig varende boot de natuur en het gezelschap. Er was op ons gerekend koffie thee en spritskoeken stonden klaar dus we genoten van een lekker bakkie. Al kletsend kwamen we aan bij de haven van Banjul waar we voor anker gingen om te vissen. De heren kregen vistuig en aasvisjes en gingen aan de slag. De dames trokken hun kleren uit en zochten de zonnebedjes op. We hebben allemaal heerlijk genoten van een fijne relaxte dag op het water en zijn flink verkleurd. We kregen een heerlijke lunch verzorgd en er waren koele drankjes voorzien. Ik hielp Yoro nog jet zijn Nederlandse les oefeningen en we kletsen gezellig. De heren wilden grote vissen vangen voor de Yassa die avond. Maar helaas bleef het bij kleintjes. De groteren hadden geen zin om te bijten vandaag. We hebben genoten tot eind van de middag toen de zon te warm werd doken we onder het afdak in de schaduw en genoten van het windje toen we langzaam terug voeren. Dit was echt een dag uit duizenden zo ontspannend. Ik had dit nog nooit eerder gedaan en was nu de gast van Wendy en ik ben haar daar zeer dankbaar voor. Ik vind het jammer dat ze zelf steeds last van haar oor had vandaag. Maar ik geloof dat ze zich toch ook wel heeft vermaakt. We zaten aan dek tot we aanmeerden en zijn ons toen snel gaan omkleden. We wandelden terug naar de auto en reden weer in de spits terug naar Takoradi. We zaten te grappen dat we wel de Gooise vrouwen leken (zonnebril bruinverbrand grote zonnehoeden in luxe hummer(achtige) auto.  Weer thuis namen we afscheid van de anderen en zetten de spullen binnen. Douchen opruimen insmeren en een Chicken Tandoori schotel femaakt voor het diner. Na het eten nog een wonjoijsje en toe zijn we eigenlijk al snel in bed gerold. Moe maar voldaan na een heerlijke dag. We hadden geboekt bij Yoro van Derona Tours en we kunnen met recht zeggen dat we een heerlijke dag hebben gehad echt een aanrader. Well done Derona !!