Ziekenhuis en dozen ophalen

04-02-2020    Na een onrustige nacht met veel overgeven van Almamy en zelf diverse keren me buikkramp naar de badkamer stond ik op. Ik maakte ontbijt voor Almamy. Al snel bleek die niet zo in orde te zijn dus ik besloot hem ziek te melden en langs de dokter te gaan. Dus afgemeld op school en rustig aan ontbeten samen. Daarna kwam Wendy uit bed en ook zij was niet helemaal lekker en had overgegeven. Misschien ergens gisteren iets verkeerd gegeten, maar Almamy was niet bij ons dus die had iets anders. Hij had ook  koorts en pijn in zijn hoofd en buik zei hij. Wendy kondigde aan dat ze een dagje naar het strand ging om bij te komen. Dan moet ze vandaag dus alleen want ik heb andere plannen.  Na het douchen kwam Abdou ons ophalen met de bushtaxi omdat we na het ziekenhuis ook naar de loods moesten om dozen op te halen. Bij het ziekenhuis waren we snel aan de beurt. Bloedprikken op malaria is bijna standaard maar die test was negatief. Dus bloed afgenomen voor onderzoek. We krijgen later de uitslagen doorgebeld. Na een gesprek en algemeen onderzoekje kwamen ze met de conclusie dat Almamy waarschijnlijk een zwakke maag heeft. (half Gambia heeft een maagzweer door de manier waarop ze eten en koken). En de vele hoofdpijn werd na een gesprek met Almamy en mij ingezet op het feit dat hij altijd aan het piekeren is over van alles en met niemand iets wilt deken van wat hem emotioneel bezig houd. Hij kreeg het advies om meer te praten en minder te piekeren, drie keer per dag te eten (eten is een probleem met Almamy hij weigert vaak maaltijden) en dagelijks vers fruit en melkproducten te gaan eten. In de gaten houden en even afwachten wat de bloeduitslagen zeggen va de week. Daarna ging het op naar Westfield. Almamy keek zijn ogen uit zover van huis was hij nog nooit geweest en voorin de "gelegele" kan je mooi alles overzien. Bij de loods aangekomen stond die enorm vol er waren twee containers gelost Het was druk et afhalers. Leuk om Matarr en Buba weer ter zien verder veel onbekende gezichten. Na een poosje waren de spullen ingeladen en namen we afscheid. Nu reden we vlot naar huis waar we ons eerst even iets in de maag hebben gewerkt. We hadden allebei honger. Daarna hebben we ons op de dozen gestort. Zo snel mogelijk alles sorteren en uitzoeken en overpakken. We konden mooi vlot doorwerken samen en toen de andere kids uit school kwamen waren we zo goed als klaar. Nu mochten ze kleren passen uit de dozen . Ook de buurkids werden niet vergeten en kregen iets uit de dozen natuurlijk. We hadden de medische spullen al uit gesorteerd voor twee ziekenhuizen en aanvulling van mijn eigen voorraad. De kids gingen spelen en ik ruimde nog wat spulletjes op. Ondertussen maakte ik de voor bereidingen voor macaroni dat we vanavond zouden eten. Pas toen we daad werkelijk aan tafel zaten besefte ik dat Omar en Sarjo niet eens hadden geluncht vandaag. Omar at dan ook vier borden macaroni leeg lol. Wendy kwam thuis en had niet zo’n geweldige dag gehad zei ze. Veel nagedacht, last van haar oor en de catering op de locatie waar ze was geweest was niet echt super. Jammer is dat dan wel natuurlijk. Wendy nam Omars haren onder handen met de tondeuse en ik deed de kids onder de douche (we hebben daar nog steeds geen licht en we douchten ook zelf even nu het nog niet stikdonker was. Daarna gingen we aan tafel met al die kids. We waren bijna klaar met eten toen Jebbah en ……. binnen stapten. Ze kwamen het beddengoed brengen dat ze gewassen hadden en de doos met kleding en spulletjes ophalen die we voor hen hadden ingepakt. Ook de dames vielen nog aan op de macaroni. Dus met alle kletsen en de kids die hun nieuwe aanwinsten wilde showen werd het snel laat. De afwas stond nog in de teil en werd vergeten. Toen ik de kids in bed had was het  alweer laat en had ik er ook geen zin meer in. Dat wordt dus morgenochtend.. Ik spoelde me nog even snel af en ging met fikse hoofdpijn mijn bed in om elf uur.