Weekend met verrassingen

Zo daar was ik weer met een stukje blogje. Na de volle drukke afgelopen week even een wat rustiger weekend. Alhoewel we/ik zat gedaan hebben. De jongens zijn tijdelijk naar een kleinere kamer verhuist omdat ik een logé krijg de komende weken die in hun (ruimere) kamer gaat slapen. Dus we hadden een interne verhuizing. Bij het goed schoonmaken brak er iets aan het bed dus dat moest gefikst worden. Dus een bed reparatie. Drie keer onverwacht visite gehad, voor de eerste keer van mijn leven zelf Teloh gemaakt en smaakte heerlijk. De kids en de Senegalese buurtjes smulden ervan ze hadden geen idee dat je dit ook kon maken van Cassava.  Ik heb ook een verjaardagtaart gemaakt voor Jbah die maandag 31 wordt. Was een uitdaging ik heb hem  gemaakt met slagroom gelatine en local cream en een taart bodem van biscuit en boter. Een soort van kwarktaart idee dus maar dan anders. Hij moest in de vriezer en dan maandag eruit. Zondag middag gingen we onverwacht shoppen voor de “grote boodschappen” De basis behoeften dus. Dat verliep iets anders dan gepland. Onze vaste driver kreeg autopech, maar aangezien hij zijn gsm was verloren, kon hij ons dat niet laten weten. Na ruim een uur wachten dan toch maar eens wat andere chauffeurs gebeld. Zowel Jbah als ik hadden bijna de gsm leeg, en de cashpower was ook op dus we konden niet opladen. Okk was onze credit bijna op en de shopkeeper had ook geen opwaardeercredit meer dus… het was een gokje iedere keer. Nou je zal het niet geloven maar de éne chauffeur werkte vandaag niet, de andere had zijn auto uitgeleend, de derde had een voetbalwedstrijd, de vierde had ook autopech en geen centjes voor reparatie en zo ging het maar door. We hebben in totaal 15 chauffeurs gebeld voor er één “met een half uurtje” kon komen. Nou dat werd bijna een uur maar toen was hij er ook. We keken onze ogen uit want… hij kwam met een gele gele (20 persoons transporter) . De laatste keer dat hij mij reed had hij nog een Mercedes. Maar die had hij twee maanden geleden verkocht en deze gekocht. Nou we hadden in elk geval alle ruimte haha. Jbah, de twee jongens. de bestuurder en apprentis en ikke… De jongens vonden het geweldig. Ik wilde even langs de bank. De ATM van de GT bank was “Temperary out of order, please visit us of our other offices”. Oké dat doen we dan. Daarna naar Nawec om cashpower te kopen en door naar de volgende GT bank. Die hadden een netwerk storing en verwezen me naar de Ecobank. Daar aangekomen was de stroom van de ATM af. Dus toen eerst maar doorgereden naar Awa.  Daar deden we onze shopping:  rijst, kip, aardappelen, uien, olie, tomato-paste, palmoil, azijn, sweet potato, diverse specerijen, groenten en fruit. Zo kunnen we weer eventjes vooruit. Op de terugweg via de GT bank (nog steeds storing), de Trustbank (accepteerde mijn pasje niet) ,de Standard Chartered (automaat was leeg) , de Zenith bank (nam mijn pasje niet) dus ik had nog steeds geen geld. Ik begon een beetje wanhopig te worden.. Uiteindelijk kon ik op Turntable geld opnemen pfoe wat een opluchting ?. Vandaar naar Whitehouse en daar ook wat boodschappen verdeeld. Toen even gedoucht en mijn haar gewassen en om zeven uur zaten we eindelijk aan de lunch. Toen dat op was wederom de taxi gebeld en die bracht mij en de jongens inclusief boodschappen veilig thuis. Eenmaal binnen een teiltje met groenten aardappelen fruit aan de buurvrouw gegeven.  Daarna hebben we een poosje gezeten en keken een Gambiaanse film. Vervolgens zijn de jongens naar bed gegaan en ik ben niet al teveel later ook in bed gedoken.