Zaterdag 16 november 2019

Zaterdag 16 november 2019               Ik heb als een blok geslapen van half elf tot half vijf. Na een paar keer badkamer ben ik maar opgebleven. De nasi en het eten van Mamjarra hebben blijkbaar een wat rommelig darmcircuit veroorzaakt haha. Er is niet veel was dus die laat ik liggen tot morgenochtend. De boel open gegooid en daarna mijn tas met persoonlijke spullen klaargezet. De speelspullen en servies staan al klaar. Dus straks nog ff de tas met extra ondergoed, handdoeken en mijn EHBO spullen inpakken. Spannend vandaag de eerste kidsday. Ik houd serieus rekening met een slow opstart, en ben benieuwd of er uberhaupt kindjes komen. Maar wie weet komen er wel heel veel. Geen idee hoe zoiets hier verspreid. Maar zeker vandaag zal er tig keer moeten worden uitgelegd dat het betaald moet worden en of dat lukt… het budget van de ouders zal daarbij ook een rol spelen. En nu hebben we nog geen geld in de donatiepot natuurlijk. Maar we zien t wel. Wij zijn er klaar voor Franco ook zegt hij. We wachten het af. Hij komt ons rond tien uur oppikken en dan gaan we het wel beleven. Het is nu half zeven en ik ben blogs van donderdag en vrijdag en nu aan het tikken. Daar was ik nog niet aan toe gekomen. Straks zullen de boys ook wel wakker worden en als het licht is kan ik poetsen vegen en harken. Ik kan genieten van de rust in de ochtend, nog geen kids, nog geen dressing klantjes, nog geen lawaaiige buren en omgeving. En nog niet zo heel warm. En ik kan rustig aan mijn dag opstarten en hoef niet direct in de running. Het is inmiddels half negen. We hebben samen de koelkast schoongemaakt, een nieuwe voorraad ijszakjes gekocht. Ik heb de blogs van donderdag en vrijdag gepost en ff gekletst online. Nu de laatste spullen klaar zetten en dan badderen en ontbijten en wachten tot we worden opgehaald. Natuurlijk heb ik alweer een huis/tuin vol kids maar ik zal daar straks weer vanaf zijn als alles weer naar school gaat.  Omar had alweer een oorlogswond nou ja fikse bult op zijn hoofd omdat hij al stoeiend tegen de deur aanrende. Dus dat inmiddels gekoeld met ijs. Maar met het Gambiaanse temperament draaide dat eerst alweer op ruzie uit tussen de broers. Vervolgens verkoop de nog boze Almamy zijn kleine zusje een draai om de oren en jankt die weer. Zucht soms ben je hier meer politieagente dan mama ?. Ik ga de spulletjes klaarmaken en zien wat de rest van de dag brengt. We zijn op het strand geweest en hebben ons prima vermaakt. Alle zaken bleken  prima op orde te zijn, maar de animo was nog niet zo groot, Vooral omdat er nog weinig bekendheid aan is gegeven. Franco gaat deze week bij de scholen langs om het één en ander bekend te maken. Volgende week zaterdag komen er zowiezo al meer kindjes dat is al toegezegd en zondag hebben we een privé groep dus dat gaat allemaal leuk worden. Het is al met al toch een fijne middag geweest. Oké er waren nog niet zoveel kids, maar zo werkt nu eenmaal met iets nieuws opstarten. Dat kost tijd en dat komt vanzelf wel. De kinderen hebben zich vermaakt en wij ook. We hebben fijn gespeeld, veel gelachen, gezwommen, elkaar ingegraven en mooie schelpen gezocht, en natuurlijk de spellen gedaan. Nieuwe spellen ontdekken, is ook leuk voor de Gambiaanse kids, die dat hier allemaal niet kennen. En er werd gesmikkeld van de aardappelpuree, salade en de worstjes. Er is al een donatie in de pot gedaan en we hebben geen ongelukjes op medisch vlak gehad gelukkig. De volwassen dames bleken niet zo soepel in de heupen meer, want het hoelahoepen ging de kids een stuk beter af ? maar de pret was er niet minder om. We kunnen overigens nog wat blokken, poppen, autootjes etc gebruiken voor de “small kids corner” waarmee ze kleintje kunnen spelen. Ook kids zwemkleding en zand/water speelgoed zijn welkom. Dus mocht iemand nog iets over hebben, dan zijn we er blij mee. Maar de opzet is leuk en geslaagd, al hebben we vandaag de disco maar afgelast. Rond kwart over zeven waren we weer thuis. Op de veranda vond ik twee mooie papaya’s die Wendy en Omar hadden gebracht lekkerrrrrr. De spullen een beetje opgeruimd en daarna wilden we gaan eten. Maar de nasi in de vriezer bleek niet lekker meer. Ik wordt daar soms wel moe van doordat de stroom steeds uitvalt werkt de vriezer soms ook niet oké en moet ik soms eten weg gooien en dat is echt zonde. Dus aten we brood met bonen en champignon ragout. We hadden dat net op toen Hermine en haar zus kwamen om nog een tas met verbandmaterialen te brengen. We zaten even te kletsen en Omar en Sarjo vielen al in slaap. Dus die heb ik naar de badkamer en daarna naar bed gestuurd. Toen de dames weg waren kwam Mamjarra nog eventjes en we kletsten even. Daarna de boel opgeruimd Ik ben een bad gaan nemen en tanden poetsen en daarna deed Almamy hetzelfde. Hij vroeg of hij in mijn bed mocht slapen. Ja dat mocht geen probleem. Dus we zijn zo rond elf uur lekker gaan slapen,