Zondag 10 november 2019

Zondag 10 november 2019              Vanmorgen was ik al vroeg aan de was, de jongens sliepen nog. Daarna geveegd gestoft en buiten geharkt. Toen was Boy ook alweer hier en vroeg waarom de jongens nog sliepen. Sja ik gun ze hun zondagmorgen wel om even uit te slapen. Het is pas half ach. Maar Boy rammelde ze gelijk uit bed haha. Terwijl zij opstarten en wij iets aten als ontbijt vulde Boy water aan. Daarna ging de dubbele deur open en begon het karwei. Van acht tot half elf waren we daar zoet mee. Daarna vertrok Boy weer en kon ik alles weer netjes inruimen. Philip en Ebrima kwamen halverwege ook mee helpen. Ik was net klaar met alles schoon en netjes opbergen toen Anna kwam en vroeg of ik naar haar voet wilde kijken. Ze had drie ontstoken tenen. Nou het werd een heel gevecht om daar iets aan te doen, want als ik er maar naar keek begon ze al te jammeren. De jongens zijn inmiddels doorgewinterd en hielde haar op de stoel en haar handen en haar andere been vast. Ze schopte en trapte me namelijk een paar keer flink in mijn buik. Maar toen kon ik één teen schoonmaken en daar een zwart dingetje uit verwijderen. Maar ze liet me echt niet toe om de andere twee te doen. Met heel veel tijd, overredingskracht en de hulp van de jongens, kon ik de andere twee tenen open maken, zodat in elk geval de pus er een beetje uit kan. Maar ik mocht er beslist niets anders aan doen. Dus ik heb haar goede raad en adviezen mee gegeven hoe de tenen te behandelen, maar vrees dat daar weinig van terecht gaat komen daar. Daarna kwam Sheriffo om een soort pap met zure melk voor de kids te brengen (weet de naam even niet meer). Voor mij was er een kippenpootje. De kids aten met zijn allen de pap, ik de kip en daarna nam ik een bad. We gaan straks richting strand voor familie Sunday, maar ik heb ook een laatste bespreking met Franco. Dus ik dacht laat ik mijn aantekeningen voor die bespreking nog eens doornemen. Maar hoe ik ook zocht, ze staan niet meer op mijn laptop of external disc. Waarschijnlijk per ongeluk gewist. Dus ik was weer een uurtje zoet met het hele plan en dergelijke opnieuw uitschrijven. Maar volgens mij had ik toen ook alles weer op papier. Het was inmiddels rond één uur. Ik wachtte op Boy want die zou mee gaan naar het strand, maar zag nog niks. Dus ik belde Saikou voor de taxi en belde daarna ook Boy. Die bleek onderweg te zijn en vroeg ons te wachten als Saikou snel zou komen. Ik pakte de zwemspullen en laptop ed in en we gingen alle ramen afsluiten. Traditioneel sluiten ze hier dan ook de gordijnen dus we zaten gezellig in het donker toen Boy binnen stapte. Hij vroeg of we allemaal sliepen haha. Philip en Ebrima wilden ook mee naar het strand, maar ik weet niet hoe laat Philip wordt opgehaald en kreeg Naba telefonisch niet te pakken dus stuurde beiden naar huis om te vragen of ze mee mochten. Even later kwam Saikou, op dat moment belde Naba me net terug, en na even overleg mocht Philip inderdaad niet mee. We draaiden net de hoofdweg op toen Ebrima aan kwam rennen. Hij mocht wel mee. Dus ook in de taxi en daar gingen we op naar het strand. Na de klim omlaag waren we bij Smile Gambia Beachbar. Ik ging in bespreking met Franco de boys vlogen direct de zee in en Boy regelde ligbedjes en bewaakte het fort en alle spullen terwijl wij overlegden. We vroegen Boy nog even om zijn mening en ook twee dames van de bediening deden hun duit in het zakje. Na een uurtje hadden we het hele gebeuren op papier, we gaan aanstaande zaterdag starten. Ik wilde net het logo showen dat ik in gedachten had. Toen viel de laptop uit. Dus op de gsm geprobeerd en dat lukte alleen dat was nog niet het complete logo maar Franco was enthousiast dus. Ik zal hem nog ff zijn taken door melden (op zijn eigen verzoek) vanavond als ik thuis ben en dan gaan we aan de slag en hopen dat t allemaal gaat lukken aanstaande zaterdag. Het zal fijn zijn als het een succes wordt, dan worden we er financieel allebei een stukje wijzer van en vooral voor de kids zal het heel leuk zijn. Want er is hier zo weinig te doen voor hen, dus een wekelijkse all inclusive kids saturday zal heel mooi zijn. Na de bespreking hebben we heerlijk gerelaxt. Ik heb niet gezwommen (teveel last van mijn rug en het was niet zo enorm warm vandaag en winderig dus nam het zekere voor het onzekere) maar heerlijk in de zon gelegen en we hadden een hele fijne middag. Ook de kids hebben zich prima vermaakt. PA kwam ook en we aten Afra, kochten banaantjes en pinda’s van een fruitdame. Ik had een heel leuk gesprek (lekker in het Nederlands) met Carlijn die met haar gezin naast ons lag op de bedjes. Haar zoontjes Noa en Mats speelden ook heel leuk met onze jongens. Zij kochten cakejes en die kwam Noa delen met onze kids, waarop zij weer banaantjes naar Noa brachten. Tegen half zes werd het aanmerkelijk frisser en ben ik me gaan omkleden. Om zes uur belde ik Saikou en een half uurtje later begon ik weer aan de klim naar boven. Ik stapte net de deur uit bij Smile toen Buba aankwam. Hij was een beetje teleurgesteld dat we net weg gingen. Ik zei, je kunt ook naar ons huis komen kijk maar. Eenmaal boven was Saikou er nog niet dus ik wachtte even. Het werd nu snel donker, maar even later was de taxi er en reden we naar huis. Boy wilde de taxi betalen, dus ik gaf hem mijn handtas (hij zat achterin ik voorin). Thuis aangekomen gooiden we de zandspullen uit, ik liet de jongens die van onder tot boven onder het zand zaten, buiten douchen. Ik nam snel een bad in de badkamer en daarna kwam Boy met de lunch van Whitehouse terug. Hij zei ons gedag en vertrok weer naar huis. De jongens en ik zijn gaan eten en daarna hingen we een poosje lui in de stoelen. Ik ontwierp de laatste details aan het kidsday logo en stuurde de gegevens door naar Franco. Ik had hem die beloofd voor dinsdag omdat ik morgen plannen heb. Dus hij zal wel verrast zijn dat hij t nu al heeft (al ziet hij het morgen pas denk ik). Na een poosje wilden de jongens naar bed en ik heb nog even geappt  en ben toen ook in bed gerold. Het was een hele leuke gezellige dag.