Dinsdag 5 november 2019

Dinsdag  5 november 2019     Vanmorgen het gebruikelijk opstart ritueel schoon maken kids naar school helpen de was doen en ophangen etc. Daarna een bakkie gedaan op mijn gemak. Buiten geharkt en onkruid gewied nu de regentijd over is kunnen we dat allemaal eindelijk goed verwijderen.  En toen heb ik me in het hol van de leeuw gewaagd. Eerst gordijntjes gemaakt en daarna de ramen gezeemd en de vloer geveegd en de kast schoongemaakt. Gordijntjes opgehangen. En daarna begonnen met de dozen van de daycare in Holland uit te pakken. En te rangschikken in de kast. Wat ene klus is dat. Gelijk uitzoeken welke dingen ik wil houden welke naar een schooltje kunnen en wat er evt voor leuks bij zit voor de kids van Boy en Jbah. En het is warm zo warm zucht… Rond twaalf uur vond ik het welletjes en heb ik de badkamer binnenste-buiten gekeerd. (schoongemaakt). Daarna heb ik op mijn gemakje een bad genomen en ben ff een half uurtje op bed gaan liggen. Maar zelfs daarvoor is het nu te warm zonder fan. Een broodje gemaakt en een poosje lekker in de schaduw op de veranda gezeten. De was afgehaald weg gevouwen en in de kast gelegd. Vandaag om twee uur stapte Sarjo (<5) bij me binnen “Amber how are you? I miss to see you now you are sick. So I have decided that I also move in and come to live with you, just like Almany and Omar."  Ze kroop bij me op schoot en na een 15 minuten durende knuffel informeerde ik nog even voor alle zekerheid:  " So Sarjo you also want to come and stay here?" " Yes Amber tonight I also come and live in your house "? Dus ik smste haar ouders dat ze hier was en daarna hebben we samen haar schooluniform gewassen voor morgen.  Zij mocht vandaag kiezen wat ze vanavond liefst wilde eten.  Ze koos voor frietjes en gekruide in olie gebakken uien. Dus we gingen naar de shop voor aardappelen en uien en daarna sneed ik alles vast en kruidde het en zette het in de oliemarinade in de koelkast voor vanavond.  Almamy en Omar waren weer vroeg thuis en gingen om de lunch. Ik deed mijn studyklasje maar maakte het vandaag niet lang. Het is te warm en doordat we gaan stroom hebben  is er geen echt koud water, geen fan en voelt iedereen zich een beetje …….  De kids spelen nu liever buiten dan binnen nog eens extra studeren en dat snap ik best. We speelden een spel en maakten er zo toch nog wat leermomenten van. Daarna stuurde uk hen naar huis met huiswerk. Ja dat dan weer wel zo komen ze toch aan hun lesschema hoop ik. Het werd later en later en nog steeds geen stroom. Dus liet ik de kids buiten een bad nemen daar is tenminste nog wat licht binnen wordt het al te donker. Dat was natuurlijk weer een soort feestje maar ik sleurde ze alle vier nog redelijk rap door de wastobbe heen. Daarna heb ik ook maar gelijk de was gedaan van de handdoeken en kleding die ze aanhadden. Daarna ging Ebrima naar huis en ruimden we buiten de spullen op en gingen toen toch maar naar binnen. We bakten de frietjes en uien en hebben met zijn viertjes zitten smullen. Daarna hadden we allemaal nog een zakje wonjo ijs. Romantisch koken en eten bij kaarslicht whaha maar leuk is anders na al die stroomloze uren. Net de afwas gedaan en toen heb ik de kids in bed gestopt. Ik nam eveneens bij kaarslicht een bad en ben daarna ook maar in bed gerold. Liet Sarjo nog even plassen en daarna zijn we gaan slapen. Ik lag dus al bijtijds in bed (kinderbedtijd haha). Vandaag om twee uur stapte Sarjo (<5) bij me binnen “Amber how are you? I miss to see you now you are sick. So I have decided that I also move in and come to live with you, just like Almany and Omar."  Ze kroop bij me op schoot en na een 15 minuten durende knuffel informeerde ik nog even voor alle zekerheid:  " So Sarjo you also want to come and stay here?" " Yes Amber tonight I also come and live in your house "? Dus ik smste haar ouders dat ze hier was en daarna hebben we samen haar schooluniform gewassen voor morgen.  Zij mocht vandaag kiezen wat ze vanavond liefst wilde eten.  Ze koos voor frietjes en gekruide in olie gebakken uien. Dus we gingen naar de shop voor aardappelen en uien en daarna sneed ik alles vast en kruidde het en zette het in de oliemarinade in de koelkast voor vanavond.  Almamy en Omar waren weer vroeg thuis en gingen om de lunch. Ik deed mijn studyklasje maar maakte het vandaag niet lang. Het is te warm en doordat we gaan stroom hebben  is er geen echt koud water, geen fan en voelt iedereen zich een beetje …….  De kids spelen nu liever buiten dan binnen nog eens extra studeren en dat snap ik best. We speelden een spel en maakten er zo toch nog wat leermomenten van. Daarna stuurde uk hen naar huis met huiswerk. Ja dat dan weer wel zo komen ze toch aan hun lesschema hoop ik. Het werd later en later en nog steeds geen stroom. Dus liet ik de kids buiten een bad nemen daar is tenminste nog wat licht binnen wordt het al te donker. Dat was natuurlijk weer een soort feestje maar ik sleurde ze alle vier nog redelijk rap door de wastobbe heen. Daarna heb ik ook maar gelijk de was gedaan van de handdoeken en kleding die ze aanhadden. Daarna ging Ebrima naar huis en ruimden we buiten de spullen op en gingen toen toch maar naar binnen. We bakten de frietjes en uien en hebben met zijn viertjes zitten smullen. Daarna hadden we allemaal nog een zakje wonjo ijs. Romantisch koken en eten bij kaarslicht whaha maar leuk is anders na al die stroomloze uren. Net de afwas gedaan en toen heb ik de kids in bed gestopt. Ik nam eveneens bij kaarslicht een bad en ben daarna ook maar in bed gerold. Liet Sarjo nog e ven plassen en daarna zijn we gaan slapen. Ik lag dus al bijtijds in bed (kinderbedtijd haha).