Woensdag 23 oktober 2019

Woensdag 23 oktober 2019                Vanmorgen om vijf uur opgestaan en alvast school spullen voor de kids klaar gemaakt. Maar eerst alle ramen en deuren open gegooid. Het waaide heerlijk dus daar moeten we ff gebruik van maken. Ik merkte dat de beide bezems gestolen waren van de veranda. Gek genoeg alleen dat, de rest hadden ze laten staan. En er stonden toch wel meer waardevollere zaken in mijn ogen. Maar een goede reminder om vanaf nu alles weer binnen te zetten als ik weg ga, of als we gaan slapen. Als zelfs niet al te nieuwe bezems al niet veilig meer zijn.. zucht. Dus ik fixte van een losse steel, een rol ducktape en een losse oude bezem een nieuw samengesteld exemplaar. Sja zonder bezem kan je hier niet. Daarna de badkamer eens uitgesopt en de veranda en de rest van het huis geveegd. De boys wakker gemaakt en zich laten wassen. We zaten net aan het ontbijt toen Boy van buiten riep “Goodmorning I need coffee”. Hij kwam water bijvullen en de door mij bij elkaar geharkte hopen onkruid opruimen. Dat was na een dag in de zon lekker ingedroogd en toen alles op de hoop lag stak hij die aan en verbrandde het vuil. Dus de jongens hebben gelijk ff de prullenbakken geleegd. Maar (kom ik nu achter) we zijn de vuilnisbak op de veranda vergeten. Toen de boys naar school waren, ben ik snel een bad gaan nemen. Daarna kwam Saikou de taxi chauffeur. Hij bracht ons Turntable naar Africell om de router op te waarderen en daarna nog wat dingen. Daarna nog even snel WC papier gekocht want dat was helemaal op. En toen weer naar Brufut. Daar keek ik rond in het nieuwe huis. De badkamer is een eind verder nu, getegeld en de WC is geïnstalleerd. Ook de vloeren van de woonkamer en de gang zijn betegeld. Dus ze zijn weer een eind opgeschoten. Het wordt steeds leefbaarder. We aten bread with beans en ik tikte deze blog. Ik heb de schoolspullen meegenomen zodat ik hier study kan geven straks. Ik deed wat was tussendoor en keek op netflix ondertussen mijn serie. Behandelde wat wonden en wondjes en sorteerde wat dozen uit om mee te nemen naar huis straks. Ik had een zeer vervelende discussie met Baraka en was daarna ook wel helemaal klaar met hem. Hij heeft me overal geblokkeerd dus ik verwacht niet dat ik snel iets van hem zou horen. Hij verspreid allemaal leugens en Boy was zo kwaad op hem om wat hij aan iemand had gestuurd dat hij hem wel tien keer gebeld heeft. Maar Baraka durft niet op te nemen denk ik.  Weer een illusie minder en daar heb je dan altijd voor klaargestaan jarenlang. Ach ja ooit komt de ware aard van het  beestje boven dat blijkt wel. Maar om stiekem drie (allemaal volledige) sponsors te hebben om één kind naar school te laten gaan en dan ook dat kind nog thuis houden van school.. Sja dan ben je toch verkeerd bezig in mijn ogen. Maar dat mag niet gezegd worden. Klaar done move on with your live. Toen Sarjo uit school kwam kwam ze heerlijk lang knuffelen,. Ik waste snel haar uniform en hing het aan de lijn. Gaf wat study aan de kids hier en daar. Ik moet echt gaan zitten met de ouders en een nieuw strak schema maken want nu gaat dat helemaal mis. Abelay en Boy fixten ondertussen de douche in de badkamer en sloten die tijdelijk aan. Mariama en ik maakten de badkamer daarna schoon. De boys kwamen uit school en ik babbelde een poosje met wat dames op de compound. Daarna mocht ik van Boy als eerste de badkamer uittesten. Ow wat heerlijk om na zoveel weken weer echt onder een douche te staan en mijn haren te kunnen wassen op een normale manier. Ik genoot er echt van en stond er wat langer onder dan hier gebruikelijk is. Jammer dan ik heb er ook aan mee betaald zullen we maar zeggen. Ik draag geregeld bij in kosten hier, als ik de ruimte heb, dus dat mag ook wel een keertje. Na een heerlijk frisse douche omgekleed in schone kleren en nog een poosje buiten zitten praten met de mannen. De kids namen ondertussen op de gebruikelijke manier en bad buiten. Ik verzamelde mijn spullen en de dozen die ik mee wilden nemen en belde naar Saikou. Toen die kwam pakten we de auto in en daarna reden we naar huis. We laden alles uit en daarna zijn we dozen gaan uitpakken en alles op zijn plek gaan zetten. De boys maakten hun huiswerk en ik zocht wol en haakkatoen uit en borg dat op. Daarna hadden we heel veel breinaalden waar we setjes van moesten maken. Wat een uitzoekerij is dat zeg ppfftt. Vervolgens maakte ik de wondjes van de jongens weer schoon we namen nog een zakje ijs en wat te drinken en de boys en ik zijn naar bed gegaan.