Maandag 21 oktober 2019

Blog Maandag 21 oktober 2019            Vannacht heb ik vreselijk geslapen. Wel heel vast inderdaad, maar toch ben ik heel veel wakker geweest, want mijn knie deed echt vreselijk pijn. Ik had dus duidelijk gewoon een taxi moeten nemen naar huis. Maar gedane zaken nemen geen keer. Ik ben in bed gebleven tot half zeven. Grote meid he. Nou daar hield mijn happyness voor vandaag dan ook direct mee op. Het “echt een maandag morgen gevoel” kwam er voor in de plaats. Ik kwam in de badkamer en trof weer een mieren kolonie aan. De spuitbus is nu echt leeg gespoten. Daarna kwam ik in de keuken en stapte in het water. De vriezer bleek te zijn ontdooit. Dus al het brood etc kon ik direct weggooien wat erin lag en nog wat zaken. Daarna het kreng schoonmaken en verplaatsen want de verlengkabel bleek de boosdoener maar er zit een Gambia stekker aan en ik heb alleen NL verlengkabels als deze t niet doet. Dus moest ik het hele spul verhuizen. De jongens om brood gestuurd want dat was nu op. De boel weer droog en schoon gemaakt en daarna ontbijt gemaakt voor de boys. We zaten met elkaar te eten toen Boy kwam om water bij te vullen, nou dat was meer dan welkom. Even Fax gefeliciteerd met zijn verjaardag en de boys in de benen laten komen om richting school te gaan. Er ligt een enorme stapel wasgoed op me te wachten met de nodige extra handdoeken nu. Daarnaast staat er een fikse afwas. En moet ik het hele huis nog weer schoonmaken. Ik was net aan de afwas toen kwam Omar weer terug. Maandagmorgen is op school altijd strenge controle. Ik vroeg waarom ben je naar huis gestuurd? “Omdat mijn haar niet gevlochten was.” Ik wilde net in lachen uitbarstten toen ik zijn serieuze gezicht zag dus hield me in. Na veel doorvragen en omwegen.. bleek Omar eigenlijk niet meer precies te weten waarom hij uit de rij was gestapt. Ze hadden een rijtje “foute“ zaken opgenoemd en als iemand daaraan voldeed, moest die uit de rij stappen en naar huis gaan om t op te lossen. Eén blik naar buiten en ik wist het. Hij had zijn schoolschoenen niet aan, maar was op slippers naar school gegaan en dat is tegen de regels. ‘t Kind in schoolschoenen weer terug gestuurd. Daarna aan de sop nu de koelkast weg was ook de kasten van zijn plek en alles ff goed door soppen. En vervolgens de was. Man man wat een berg maar om half elf hing alles te wapperen aan de lijn. Vervolgens liet ik een glas uit mijn handen vallen, dat op de tegels echt uit elkaar spatte.. Ik op blote voeten en de bezem stond natuurlijk aan de andere kant van de ruimte. Dus jawel in het glas gestapt. Dus glas uit mijn voet gehaald en daarna even iets gegeten want dat had ik nog niet eens gedaan. De rest van het huis geveegd gesopt en dergelijke. Toen dacht ik vol goede moed een muur in de keuken te gaan verven. Gisteren hebben de jongens een kleurtje uit de voorraad doos uitgezocht. Ik moest even slikken.. Het is een felle groengele kleur… Ach t zal wel wennen en een kleurtje kan geen kwaad t is de keuken maar dus vooruit…Maar hoe ik ook zocht, ik kon geen kwasten vinden zucht. Die had ik blijkbaar allemaal aan Boy uitgeleend om daar te verven in het nieuwe huis. Dus kon ik niet verven, want ik had alleen rollers. Maar ik heb echt een kwast nodig voor de randjes. Na al dat gezweet (warm weer en klussen is geen goede combinatie lol) nam ik eindelijk lekker een bad. Wat was dat fijn. Toen dacht ik lekker voor de fan een beetje te gaan werken. Ik zat goed en wel op mijn gat laptop aan en was misschien 5 minuten bezig poef…. Onze vriendjes bij Nawec besloten dat ons licht weer op was voor nu zucht. Nu is het twee uur en ben ik weer totaal door gezweten.. Hopelijk gaat het niet net als vorige week toen we maandag en dinsdag ook de hele dag zonder stroom zaten. Na een uurtje was er weer stroom. Ik had inmiddels de was afgehaald en gevouwen en heb daarna een half uurtje zitten soezen. Vervolgens ben ik mijn kruiden potjes gaan afsoppen dat kan hier ook geen kwaad en moet zeker eens per week ivm al het zand. Om half vier kwamen Manima en Tamarr voor studie. Ousman was er ook bij maar die stuurde ik om de lunch. Hij hoort niet op deze groep en anders leid hij de meiden maar af en dat schiet niet op. Om kwart over vier kwam de lunch en kwamen Omar en Almamy uit school. Ousman en Omar en Almamy zijn water gaan halen (flessen vullen) Maar dat viel nog niet mee. Uiteindelijk hebben ze vier flessen vol en 7 leeg. En dat was precies op tijd want het laatste drinkwater was hier op. Badkamerwater is wel maar dat smaakt minder lekker. Ach we kunnen weer even vooruit. Om kwart over vijf was de study afgelopen en aten we lunch. Omar Almamy en Ebrima gingen weer grapefruits uitpersen en ik kreeg steeds weer een paar slokjes. Ze laten mij dan proeven of er genoeg suiker inzit omdat ze niet zo van zuur houden lol. Zo kom ik iedere dag wel aan mijn vitamines. Nu is het zes uur en ik heb de blogs voor afgelopen weekend klaar en ook voor vandaag tot zover. Ik kwam tot de ontdekking dat de cashpower bijna op was.Dus vroeg Almamy of hij wilde gaan opwaarderen. Maar vlak daarna stapte Sabiene en Ousman binnen. Sabiene kwam zeggen dat Ousman stopte met de study vanwege tijdsgebrek. We raakten in gesprek en de jongens gingen voetballen. En niemand dacht meer aan de cashpower. Toen Sabiene en Ousman weer weg waren, heb ik eerst Ebrimas voet had behandeld. Dat was ff heftig hij schopte hevig en ik had de hulp van beide boys nodig om hem in bedwang te houden. Toen dat achter de rug was gingen de jongens hier een bad nemen. Daarna was het tijd om te gaan eten. Net voor we wilden beginnen viel het licht uit. Dit keer was het niet Nawec, maar Amber die te laat was met cashpower opwaarderen. Dat gebeurd me eigenlijk nooit, maar nu dus wel, sja eens moet de eerste keer wezen. Dus om kwart over acht hals over de kop nog even proberen cashpower te regelen. Boy gaat dat even doen zodat ik niet de kids in het donker alleen hoef te laten zitten. Dat vind ik dan wel weer fijn. Zo’n held ben ik ook niet in het donker namelijk alles ik alleen op pad moet. Dus nu wachten tot we weer licht hebben .Ah er is weer stroom ff de pasta in de magnetron en dan kunnen we alsnog eten lol. Gelijk nog maar even Omar zijn beenwond en steenpuist behandeld. Daarna pasta gegeten en even mijn voetjes in het water gepoedeld. Dat is soms best wel even lekker. Daarna even huiswerk met de kids gedaan en als zij straks in bed liggen een bad nemen en dan rol ik denk ik ook snel in bed.