Zondag 13 oktober 2019

Zondag 13 oktober 2019        Na een nacht lang opnieuw overgeven en steeds naar de WC rennen  was ik uiteindelijk na een aantal hazenslaapjes op om half acht. Ik kom er dit keer niet echt snel vanaf vrees ik. Waarschijnlijk ook omdat Boy, Mariama, Amber en Omar ook ziek zijn (of geweest allemaal malaria). En ik ben nu eenmaal zo iemand die iedereen blijft helpen, de studies gewoon laat doorgaan en maar op de been probeert te blijven. Ik kan niet net als zieke Gambianen alles uit mijn handen laten vallen en gewoon dagen gaan liggen en niks meer doen. Ik blijf dus wel gewoon doorgaan, naast mijn eigen di gen zoals mijn was mijn huishouden mijn studyclasses, vang ik ook hun kids op, kook extra eten, doe de was en neem deels het huishouden over… Maar ik blijf zo ook steeds tussen de ziektekiemen zitten momenteel vrees ik. Ach tis goed voor mijn afweersysteem denk ik dan maar. Ik wilde gaan opruimen en stoffen en vegen, maar kan de puf niet vinden. Dus vandaag neem ik een off dagje. Ik maakte brood maar het staat er nog steeds. Ik ben te misselijk om te eten.. een glas water en pepermuntjes daar doe ik het voorlopig maar mee. Dus mijn huis blijft stoffig vandaag jammer dan. Morgen weer een dag. Ik heb youtube aangezet en luister naar liedjes uit “De beste zangers” heerlijke vaak prachtige mooie en bijzondere uitvoeringen van geweldige nummers. Even een relaxdagje voor Amber. Natuurlijk kan ik niet de hele dag niets doen. Dus ik heb uiteindelijk toch mijn huis gesopt. Heb het wasrek buiten gezet en toen het heel erg ging stormen heb ik de was van buurman Koffey maar ff afgehaald en gevouwen voor de bui zou komen. Zag dat er iets gerepareerd kon worden en heb dat en passant ook maar even hersteld. Ik heb mijn tafelkleed gezoomd en ben toch maar weer aan het schoolwerk gegaan. Zat ondertussen n en dan gezellig et Eelco te kletsen via messenger. Ook vandaag hadden we weer stroomuitval voor een uurtje of twee. De stormwind was ff heftig maar er kwam helaas geen regen. Helaas? Ja want ik kan het water goed gebruiken. Zo hobbelde de dag langzaam en in een heerlijke rust voorbij ik dronk wat thee en at een broodje en dat bleef er in. Dat gaf de burger weer moed. Maar toen Almamy en Omar met de lunch kwamen hoefde ik er maar naar te kijken en mijn maag begon weer te buitelen. Dus die heb ik maar overgeslagen. De jongens maakten samen met mij weer twee grote flessen grapefruitsap. Gezond en fris zeker met dit weer. De boys keken Junglebook en Tarzan en Lion King (allemaal korter versies) op de laptop. Ik vouwde de was weg en werkte aan het schoolwerk. Het werd donker dus we gingen het wasrek binnen halen en de ramen en gordijnen sluiten. Daarna kon t licht aan. Ik liet de jongens teen en nam zelf een cracker en een cup-a-soupje. Na het eten was het tijd voor huiswerk. Almamy was zo klaar maar Omar was een rampenplan vanavond. Om kwart voor negen was hij klaar en is gelijk naar bed gegaan. Tien minuten later ging Almamy ook. Ik deed nog drie pagina’s quantitative en tikte deze blog. Nu ga ik zo een bad nemen en dan rol ik ook lekker in bed. Hopelijk zal ik vannacht wat beter kunnen slapen.

Clau

Hoe is het nu met je ? .
Weet dat het moeilijk is maar ziek eerst uit .

Amber in Gambia

Het gaat alweer stukken beter hoor wijffie. Alleen mijn maag darmstelsel is nog een puinhoop geloof ik :)