Zaterdag 5 oktober 2019

Zaterdag 5 oktober 2019 : Even bijbloggen……. Dat doe ik in flitsen. Zaterdag waren de kids dus hier en hebben we lekker rustig aan gedaan. Ze hebben allemaal heerlijk geslapen. ’s Morgens bakten we eitjes en smulden met elkaar. De kids hebben grapefruits geperst en daar waren ze flink zoet mee. Helaas ging het één en ander over de keuken tafel maar ach dat hoort erbij zullen we maar zeggen. We hadden een half maatbeker vol met wat suiker en toegevoegd water een anderhalve literfles lekker frisse drank. Toch fijn die fruitbomen in de tuin. Ook zijn de jongens op kakkerlakken jacht geweest. We hebben kallax kasten met van die bakken erin en sja in Gambia heb je beestjes en dus ook kakkerlakken. Heel soms zie je de hele grote van 3-5 cm maar doorgaans die van anderhalve centimeter die overal inkruipen. Nu in het regenseizoen zijn het er megaveel. Dus eens in de maand schonen we alle bakken op en doden ze allemaal. Dat moet trouwens buiten want als je ze dood scheiden ze een stofje af dat nieuwe “vriendjes” lokt dus dan krijg je er juist meer. Boy melde dat hij ziek was en kwam medicatie ophalen. IK zei je hebt ook koorts.. houd het in de gaten. De senegalese buuf kwam terug met zes kids (ze ging weg met drie) en trok weer in aar kamertje bij haar echtgenoot. Ebrima viel uit de boom tijdens het graefruits plukken Omar helemaal over zijn toeren “Amber Ebrima fell down from the three en now his bone is sticking out of his leg” Ik dacht shit nee hé dat wordt ziekenhuis… Maar wat bleek. Hij was op een omhoog staand takje geland en dat was in zijn voetzool gedrongen en er stak nog een stukje uit. Pfoeee ik opgelucht. Natuurlijk is dat enorm pijnlijk, maar het was snel opgelost. Omar hield zijn schouders vast ik pakte zijn voet en trok het eruit. Enorm gebrul van Ebrima (dat kunnen ze hier in de overtreffende trap bij wondjes en dergelijke). Maar daarna schoongemaakt en verbonden en klaar was kees. Beter dan de gecompliceerde beenbreuk die ik na het relaas van Omar had verwacht. In de middag repareerde ik Ambers loopfietsjes en hebben we ons vermaakt met verkleden en smincken. En ik maakte chocoladepudding mmm dat wordt smullen vanavond Eind van de middag alle kids laten badderen en daarna aten we pasta. Ousman kwam na het avondeten voor study en toen viel de stroom uit met een enorme knal. Maar mijn onderhuurders hadden nog wel licht. En even later plopte de magnetron weer aan en het lampje van de radio en de koelkast en de fan sprongen ook weer aan. Maar we hadden nergens licht. Hmmzzz kortsluiting dus… De kids vermaakten zich wel met een lampje en zaten met zijn allen liedjes te zingen. Maar ik ben er met die openliggende draden hier niet zo gerust op. Dus Boy gebeld en die kwam met een electricien en een half uur later was het opgelost. Kortsluiting in de plafondlamp in de woonkamer. De kdis zaten inmiddels aan de chocolade pudding en daarna een zakje ijs toe. Boy zag er echt slecht uit ik zei dat hij naar het ziekenhuis moest gaan. Ja misschien morgen kreeg ik als antwoord. Daarna gingen ze weer naar huis, Sarjo en Amber wilden met hen mee, dus ik had alleen de boys nog. Ook Ousman vertrok en even later heb ik de kids in bed gebonjourd. Ik las nog wat nam een bad en ben toen ook gaan slapen.