Donderdag 3 oktober

Donderdag 3 oktober             Even terug blikken de afgelopen dagen ben ik druk aan het werk geweest mijn hersenen kraken er nu en dan van. Maar ik vorder gestaag maar moet zes complete lesboeken door werken naast mijn gewone dagelijkse programma en het lesgeven dus vermaak me wel. Gisteren heb ik Boy en Mariama verrast met een pakket groenten en fruit via Awa. Ik had 30 kilo in totaal voor 25 euro. Dat was even mijn complete weekgeld maar dat had ik er wel voor over. Deze mensen doen zoveel voor mij ook en hebben me echt in hun gezin opgenomen. Staan altijd voor me klaar en zijn “mijn familie” geworden. Alles was even vers en lekker, ik had bewust gekozen voor heel veel vers fruit. Sinaasappels (import), bananen, appels, papaya, watermeloen, mango’s en twee ananassen. Even een vitamine boost in het regenseizoen. Dit soort fruit eten ze hier maar zelden en de kids en de volwassenen kunnen het goed gebruiken. Ook de groenten werden enorm gewaardeerd want alles is nu duur. Ze kwamen netjes mij ook van alles wat geven, ja hier wordt alles gedeeld.. Maar ik nam een beetje want zij koken altijd en hun kids hebben t hard nodig.

Vanmorgen ben ik al opgestaan om vier uur ja ik weet t maar mijn maag rommelde en ik kon niet meer terug in slaap komen. Dus lekker even de hele boel wijd open gegooid en daarna het hele huis alvast geveegd tussen de slapers door. Vandaag wordt weer een warme dag dus nu ff gebruik maken van de nog relatieve (28 graden al) ochtendkoelte. Daarna de was weggewerkt die er nog lag en alles op het rek gehangen. En vervolgens met een beschuitje hagelslag en beker melk weer aan mijn werk. Ik ben de quantitative boekjes aan het doorwerken dus ik reken en redeneer met rot. Maar dat werkt t beste als je dat ongestoord kunt doen en niet steeds afgeleid wordt. Dus in de vroege ochtenden. Om kwart over zeven de boys wakker gemaakt en ontbijt geregeld voor hen. De flesjes en broodjes voor school waren toen al klaar. Na het ontbijt ben ik gelijk stug doorgegaan en heb 2 kilo wortelen 2 kilo uien en de aardappelen geschild en fijngesneden. Daarna spekjes uit de vriezer gehaald. Jawel je raad het al Amber gaat hutspot maken voor vanavond. Daar heb ik echt zin aan. Een uurtje verder was de hutspot klaar (en smeekt heerlijk). Ik maakte ook gelijk maar jus klaar en vervolgens nam ik lekker een uitgebreid bad. Klinkt zo lekker luxe he en dat is best leuk als je weet hoe ik moet badderen lol. Maar haartjes zijn weer gewassen en badkamer en Amber zijn weer helemaal fris.  De rest van de dag ben ik weer aan de quantitative geweest tot de kids kwamen voor studies. Ousman, Landing en Sheriffo vandaag en ze deden enorm hun best en ik zag bij sommige een goede vooruitgang. ‘Avonds hebben we allemaal gesmuld van de hutspot ze vinden dat zo heerlijk (net als ik) en als toetje hadden we watermeloen. Daarna nog even huiswerk een spelletje gedaan en toen was het bedtijd.