Maandag 27 mei 2019

Maandag 27 mei 2019     Vanmorgen werd ik om vier uur wakker. Ik moest heel even aclimatiseren want ik had volgens mij supervast geslapen. Ik ging naar het toilet en daarna wandelde ik naar de woonkamer, op de bank lag niemand, maar mijn laptop stond ook niet op zijn plekje. Dus wandelde ik door naar de logeerkamer. En jawel daar stond mijn laptop en lag Boy te snurken. Ik wekte hem om te eten en ben zelf weer naar bed gegaan. Nog even geappt met henny en ben toen weer in slaap gevallen. Ik werd weer wakker om half acht. Deed een wasje en hing dat op. Veegde en dweilde en deed de afwas. Daarna de normale schoonmaak afgewerkt. Als laatste de badkamer gedaan en daarna ook zelf een bad genomen. En toen weer achter de laptop voor de study. Daar ben ik de hele morgen nog mee bezig geweest. Daarna even een beetje gerelaxt met een CDtje aan. Nu is het half vier en als het goed is komen de kids zo voor study. Nou zoals altijd liep het weer eens anders. Ze bleken op Whitehouse naar een namingceremony te zijn. Dus niemand had de kids naar study gestuurd, ja en dan gaan ze spelen. Pas na een belletje van mijn kant zijn ze alsnog deze kant opgestuurd. Nu is het half vijf en komt het hele spul eraan dus ik ga snel aan de slag. Nou we hadden een leuk clubje en er werd goed mee gedaan vandaag. We deden eerst een drie kwartier spelling en daarna een uurtje klok kijken. Fabakary en Boy kwamen samen de tuin wateren. En toen gebeurde waar ik al bang voor was. Boy was water aan het putten, de well staat naast de achtermuur van mijn compound. En daar woont de "door Boy van electra afgesloten buurman" en die sprak hem aan. En dat ging op zijn gambiaans. Dus niet een beleefd gesprekje. En door de Ramadan zijn de gemoederen nog eens extra gespannen.. dus in no time hingen beide mannen over de muur heen, en zagen "witheet" (In het geval van gambianen betekend dat gezwollen aderen in gezicht en nek, gebalde vuisten en een spraakwaterval verwensingen en dreigementen over en weer). Ik stopte de study en vroeg de kids te gaan spelen. Ik liep naar de waterput en ben er gewoon rustig bij gaan zitten. Als vrouw zijnde bemoei je je hier niet met dit soort zaken, dus ik hield netjes mijn mond. Dat hielp eventjes, ze namen zich wat meer in acht. Maar in no time was de sfeer weer agressief. Fax stond er inmiddels ook bij, maar zei en deed weinig. Maar zonodig zou hij hopelijk wel  ingrijpen. Sja en alle kids natuurlijk ook. Die stuurde ik weg door te vragen of ze pup Laylaa wilden wassen. Dat was een goede afleiding, ze waren direct weg. Na een kwartier flink bekvechten bedaarden de mannen wat en praten ze weer op normaal volume met elkaar. Ik ben de kids gaan helpen en daarna bij Mamjarra gaan zitten.  Lekker even knuffelen met baby Babucarr en wat kletsen met de buuf. Toen het wateren klaar was en de ruzie enigsins bedaard was, vroegen de kids of ik mee ging naar Whitehouse om de vasten te breken. De kids liepen met Boy mee, en Almamy en Sarjo mochten met mij mee. Want Fax zei, ik ga bidden en dan breng ik je wel even, met de auto, want je loopt zo slecht vandaag.  Dus ik ging afsluiten, stuurde Almamy om senfur naar de shop en daarna liepen we naar Fax. Die moest eerst even tanken, dus we reden nu anders. In Whitehouse trof ik een superschoon opgeruimd huis aan. En één van mijn twee oude kapotte laptops die weer gerepareerd was. In holland kreeg ik te horen dat die niet meer te repareren was, moederboard was gecrasht zei men daar. Maar hier is hij voor 50 euro weer gefikst. Slimme jongens die gambianen, zij gooien niet zo snel iets weg.  En zie het werkt weer. We waren laat dus gingen snel eten. Lekker salade met vlees en brood en zoete thee. Na het eten ging ik op ontdekkingstocht in mijn twee jaar niet gebruikte laptop. Ik zag foto's van een reisje met de kinderopvang en van een pasgeboren kleinzoon en zo nog wat zaken. Maar ontdekte ook dat de laptop nu wel weer werkt, maar dat de E en de R toetsen niet meer werken. Dus moet hij daar nog even naar kijken. Is wel grappig op deze laptop die ik nu gebruik werken de G en de H niet. Die moet hij dus ook nog nakijken. Sabina had Fufu gekookt voor het diner. Maar ik was zo moe dat ik om half negen haast op de bank in slaap viel. Dus werd er een portie voor mij apart ingepakt en nam ik die mee naar huis toen Fax me oppikte. Ik heb de laptop en mijn tas neer gezet, heb Laylaa in de tuin laten plassen en ben zo in mijn bed gerold ik was helemaal op.

jacqeuline

Hoi Amber

mooie verslag weer zo hou je me wel goed op de hoogte
lieve gr jacq

Corrie Rasker

Leuk verhaal😊

Marjon

Eindelijk weer een verhaal gelezen
Wederom mooi Amber
Ik heb niet altijd tijd maar blijf je zo ie zo volgen
Respect 👍