30 april

Dinsdag 30 april          Alweer de laatste dag van deze maand. Wat gaat de tijd toch hard .Enerzijds lijkt het gisteren dat ik op het vliegtuig stapte, maar anderzijds is  het alweer vijf maanden geleden dat ik vertrok naar hier. En voelt het alsof ik hier al jaren ben. Ik     heb vannacht heerlijk geslapen en werd vanmorgen om half zeven wakker. Ik waste mijn gezicht, poetste mijn tanden en deed mijn lenzen in. Mijn oog is nog een beetje dik (onder mijn oog dan) maar ik voel er niets meer van. Ik had een was met spijkergoed, handdoeken etc. Dus veel wringen geblazen, daar heb ik me dus eerst maar eens op geworpen. Vervolgens de veranda onder water gezet en die eens flink schoongeboend en droog getrokken. Nu ligt hij blinkend te drogen. Maar over een uurtje zal hij weer bedekt zijn met een laagje rode stof weet ik nu al. Daarna eerst mezelf verwend met een simpel ontbijtje om even mijn armen een beetje te laten ontspannen. Ik kan nog steeds niet goed aan die pijn wennen. Gek is dat want ik ben gewend aan hele dagen pijn, maar dit is echt een gemene zeurende pijn. En het ermee gepaard gaande krachtverlies is helemaal vervelend. Het grappige is dat het gestart is net voor ik de sleutel kreeg hier, dus nu alweer een maand geleden. Wel makkelijk onthouden wanneer het begonnen is. Tijdens het ontbijt (crackers en water) even deze blog geschreven, het begin althans. Dan ga ik zo even de kippen voeren, afwassen en de kamer gang,  slaapkamer, badkamer etc vegen, nat afnemen en dweilen. Daarna een lekker  verfrissend "teilbad". En dan eens zien wat deze dag weer gaat brengen. Tot later allemaal. Inmiddels is et twaalf uur. We hebben al ontbeten, de tuin bewaterd en ook de kippen zijn gedaan net als de afwas, de scoonmaak in huis en ik heb de tweede was aan de lijn nu. En ik heb twee tafelkleden in de week staan één in de eau de saveil (chloor) en een in de Omo. Nu zitten we even relaxt op de veranda. Ik moet eigenlijk verder met de dozen, maar heb er zo geen zin in. En dan denk ik : " Nou dan doe ik het toch lekker niet vandaag, morgen is er weer een dag" De gambiaanse mentaliteit dus, maar diep in mijn hart moet ik daar nog steeds heel erg aan wennen. Ik ben toch nog een stuk hollandser ingesteld in mijn     hart dan je wellicht zal denken als je de blogs leest. Boy is inmiddels naar de bank verhuist en ligt daar te slapen. En jawel mijn Hollandse mentaliteit won natuurlijk. Ik heb dus netjes en braaf weer een aantal dozen uitgepakt en verstapeld. Vond weer dingen waarvan ik  niet eens wist dat ik ze had lol. Vervolgens  heb ik een kaars die tijdens het boottransport van recht in een halve maan was veranderd bijgesneden en weer recht maar een stukje korter gemaakt haha. En toen moest ik weer wat spulletjes een nieuw plekje geven en dat is ook alemaal gelukt. Daarna de was afgehaald en gevouwen en in de kast gelegd. De tafelkleden liggen weer netjes op tafel en daarna ben ik nogmaals gaan douchen. Waterverspilling? Ja misschien wel maar het is gratis omdat het uit de put komt en we dus zo weer nieuw bij kunnen tappen. En ik voelde me zo vies en bezweten.  Nu zit ik weer achter de laptop en wil nog wat aan de vertaallijst gaan werken. Het is inmiddels drie uur en Boy ligt nog steeds te slapen. Dat kunnen die gambianen goed lol. Maar hij heeft ook superhard gewerkt de laatste weken dus ik laat  hem maar lekker liggen..