Zes april deel 2

Zo de lunch is achter de rug en smaakte inderdaad heerlijk. Jebbah ging de afwas doen en dat is en flinke klus omdat ze voor de hele familie kookt. Dus daar is ze wel even zoet mee. Ik speelde even met Amber en besloot toen om de was af te gaan halen en te gaan vouwen. Ook dat was een flinke was en ik ben daar dan ook wel even zoet mee. Ik moet me altijd inhouden, want er zit genoeg wasgoed tussen waarvan ik denk in de afvalton ermee. Maar dat kan beslist niet, hier gaat nauwelijks iets weg of het moet echt helemaal uit elkaar vallen. Tegen vier uur belde Boy dat de verhuurder er nog steeds niet was en dat hij honger had. Ik zei hem naar huis te komen en te komen eten. Het was weg vouwen was klaar en netjes in stapeltjes van “de eigenaar ervan” uit gesorteerd. Ik ging heel even liggen en speelde verstoppertje achter de bank en bed kussens met Sarjo en Amber. Toen kwamen Boy en Mariama allebei thuis en gingen we de kids in bad doen. Das altijd een heel gedoe hier met emmers water halen bij de kraan die dan op het hoofd zetten (ikke niet hoor) en naar achter het huis dragen waar gebadderd wordt. Na het inzepen afspoelen en afdrogen worden ze ge oliet en daarna aankleden. Hier hebben ze vier kids vandaag 1 extra die logeert en de 2 van de buren dus in totaal 7 kids te badderen. Dat zijn zeven emmers water lol. Na een uurtje waren we daar mee klaar. Daarna ging Jebbah zelf badderen en tenslotte Boy. Ik deed een spelletje met de kids en de rest was aan het voetballen (en ze waren alweer zwart van zand en stof hihi). Ik daagde Omar uit voor een partijtje boksen en ook Manima liet zich niet onbetuigd. Wij zaten onder de mangotree te kijken naar de spelende kids. Maar zodra de zon onderging werd de wind weer koud. Ik ben echt geen Hollandse meer, na die vijf maanden ben ik net een Gambiaan ik vind het nu echt iedere avond koud. Waar ik vroeger fluitend onder de koude douche stapte, schrik ik nu iedere morgen weer van de koude straal. Maar ach ik denk dan maar het is een kwestie van acclimatiseren. Dus vestje gaat steevast mee tegenwoordig.. En ik heb zelfs al overwogen het dekbed op het bed te leggen.. (maar het toch nog niet gedaan). Maar het vestje aan en rond kwart over zeven ben ik lekker naar binnen gegaan. We aten nog wat koude pepesoup en ik belde Alieu. Ik gaf hem nu speling tussen acht en half negen. Dus ik ben benieuwd Jebbah zette de TV aan (Bollywood serie, Engels gesproken en Arabisch ondertiteld) , maar die stoorde zo erg dat het kraken boven het geluid uit kwam. Dus maar weer uitgezet. Het is nu kwart voor acht ik zet ff de foto’s op de laptop en ga hem dan inpakken. Stel dat Alieu op tijd is haha dan moet ik wel klaar zijn natuurlijk