Zaterdag 6 april deel 1

Zaterdag 6 april                Vannacht heb ik iets vreemds gedaan lol. Ik werd wakker om kwart voor vijf en had serieus honger. Maar mijn yoghurt was op en ik had geen zin in crackers.. dus toen ik de ijskast opende dacht ik ”Ja sla” Dus ik stond om vijf uur sla met tomaten ui mais croutons ei en dressing te maken en zat dat even later in bed op te eten. Ik postte dat op facebook want het is natuurlijk stom, maar ach t smaakte best lol. Daarna nog geslapen tot ik kwart over zeven werd wakker gebeld. Opgestaan eerst de was gaan doen en aan de lijn gehangen. Daarna de kippen gevoerd eens zien of die ook sla lusten lol. Vervolgens het gebruikelijke ochtendschoonmaakritueel. Via facebook heb ik kunnen regelen dat ik van Adine wat lege bananendozen mag lenen voor mijn verhuizing straks dus dat is wel fijn. Je kunt hier niet even naar de groenteboer of supermarkt om lege bananendozen te vragen. Maar zo kan het dus ook thanx Adientje. Ook hier blijkt weer “samen zijn we sterk” Daarna ontbeten en de blog van gisteren afgetikt en nu ga ik zo maar eens douchen denk ik. IK wil zo graag beginnen in dat huis, maar tot op heden hebben we nog steeds geen sleutel en kunnen dus nog niets. En dat geregel gaat allemaal super omslachtig. Wij in Holland zouden dat kortsluiten kan ik de sleutel komen ophalen en beginnen? Nee hier gaat daar nu al dagen overheen en is die sleutel er dus nog steeds niet. Ik weet zo werkt het hier, maar soms wordt ik er zo moe van. Maar dan is er wel weer iets positiefs en is t zin er weer en pakken we vrolijk verder aan. Ik ga douchen en die spullen bij elkaar zoeken een taxi bellen en die bezem kopen en dan maar hopen dat we vandaag de sleutel krijgen en kunnen starten…….. Nou ik heb nog steeds niet gedoucht, maar we zijn een aantal telefoontjes verder. Het blijkt dat het huis tijdelijk is verhuurd aan iemand anders. Sja misschien het goed recht van de verhuurder volgens Gambiaanse begrippen, maar ik wordt daar niet echt vrolijk van.  Volgens de verhuurder vertrekt deze huurder zodra ik erin wil om te beginnen. En hij heeft dat vooraf aan deze huurder verteld. Vanmiddag als hij uit zijn werk komt zal hij daarheen gaan en zeggen dat hij moet vertrekken en de sleutel ophalen. Ik voel me enigszins belazerd als ik eerlijk ben, alhoewel we geen vaste datum hadden afgesproken, het huis was leeg en voor mij. En we konden op ons gemakje aan het onderhoud en dergelijke beginnen was de afspraak, dus dit voelt even niet zo fijn. De vorige huurder heeft zes maanden gerekt voor hij uiteindelijk door de politie is uitgezet omdat hij al tien maanden geen huur meer betaalde. Als deze dat ook doet heb ik mooi een probleem, want ik heb hier de huur al opgezegd… Maar volgens de verhuurder hoef ik daar niet bang voor te zijn en heb ik uiterlijk deze week de sleutel. Ik heb aangegeven die liever vandaag te hebben. Het huis bleek al verhuurd toen ik ging kijken, maar was toen totaal leeg. Als hij nog steeds zijn spullen niet verhuist heeft is het wellicht snel opgelost. Dit is weer echt typisch Gambia. En het raakt me best ik vind die hele verhuizing best wel spannend nu Henny er niet is en ik alles alleen moet doen. En dan moeten er niet teveel tegenslagen komen, want anders zie ik er helemaal geen gat meer in. Ik weet nu al dat ik vermoedelijk enkele maanden zonder wateraansluiting zal zitten (Nawec is niet zo snel). Dat ik ga verhuizen terwijl er nog geen keuken, douche en toilet is. En dat veel onderhoud nog gedaan zal moeten worden als ik er al woon. Met al die zaken had ik al rekening gehouden, maar niet met het feit dat er een andere huurder inzit nu. Ik had een hele goede start van de dag nu is het elf uur en zie ik er even geen gat meer in. Dus ff van me af tikken maar en dan alsnog die fijne douche nemen en de schouders eronder en weer vrolijk verder. Over drie kwartier komt de taxi dus ik ga ff opschieten tot later. Nou de taxi kwam uiteindelijk weer een half uur te laat. Maar de doos met verfmaterialen en de emmers verf en de emmer met schoonmaakspulen gingen mee naar Brufut. Daar aangekomen bleek Boy naar de verhuurder te zijn om eens een babbeltje te maken. Jebbah en ik hebben de spullen in hun huis gezet en nu is het dus afwachten wat Boy voor elkaar kan boksen daar. IK relax fftjes hier en dan gaan we straks lunchen Pepesoups hmmmm zin aan.