Zondag 31 maart

Zondag 31 maart             Mijn GSM wijst 07.23 uur en ik zit al achter de laptop en dat op zondagmorgen. Niet dat ik net uit bed kom rollen hoor. Maar nee, zoals ik gisteren al aangaf. Nederland heeft zomertijd en men vergeet dat het hier twee uur vroeger is. Dus om 5.40 u werd ik wakker gebeld door een vroege Hollandse vogel lol. Dus toen maar opgestaan en aan de slag. Bed opmaken, gezicht wassen. Daarna buiten alles gedaan, harken, wateren, kipjes eten geven, de was afhalen en we gvouwen. Binnen heb ik ook alles al gedaan stof afnemen, kussens uitkloppen, vegen, dweilen. Ik moet zo alleen de badkamer nog doen als ik ga douchen. Nu zo eerst even kijken of ik nog wat blogs online kan krijgen. Daarna even wat reparaties aan kleding doen. Dan de badkamer soppen en douchen. En dan is het tijd voor mijn zondagse ontbijtje. Niet dat dat zal verschillen van andere ontbijtjes haha, maar wel een relaxt gevoel dat ik alles al gedaan heb zo vroeg. Misschien dat ik straks (als de zon nog niet te fel wordt) wel even ramen ga zemen. Dat is hier echt een crime met al die ijzeren spijltjes en vakjes en de blijvend afgevende waterverf die ze gebruikt hebben om het huis te verven. Misschien zelfs wel voor het douchen bedenk ik me nu en anders misschien wel morgen of van de week als ik geen zin heb. Nou het lukt niet echt om de reisblog online te krijgen die site is zwaar en vraagt veel van de verbinding dus bloggen lukt nauwelijks. Er staan er nu twee op dinsdag en donderdag geloof ik maar maandag vrijdag en zaterdag dus nog niet. Maar de aanhouder wint en om 08.15 staan alle blogs erop en is mijn credit ook weer op J.  Inmiddels is het half elf en heb ik alles klusjes gedaan. En jawel de ramen en deuren in de woonkamer gezeemd, maar of ze er echt van opgeknapt zijn…. Op dit soort momenten verlang ik naar een sopje met spiritus, een goede spons en zeem en een goede trekker. En ja hoor die hebben we al twintig keer opgestuurd. Maar als Gambianen iets in handen hebben, leeft het doorgaans niet lang. Dat zal straks als ik in mijn nieuwe huis zit anders zijn. Dan wonen er geen Gambianen meer in het huis zelf en kan ik mijn spulletjes, inclusief de schoonmaakspullen, dus veilig opbergen. Alle ramen hebben nu prachtige witte strepen van de opgeloste verf zucht, maar ik weet zeker dat ik ze netjes schoon heb gemaakt. Al geeft dat weinig troost. In het nieuwe huis wil ik die rotzooi (Gambiaanse verf op waterbasis) ook beslist niet meer hebben. Ook in het nieuwe huis zitten ramen met van die deelvensters. Maar hopelijk ga ik het daar wel voor elkaar krijgen om het fatsoenlijk geverfd te krijgen, met Hollandse afwasbare verf. Dan zal ik tenminste gewoon kunnen zemen zonder bang te zijn voor de verf die oplost. Soms verlang ik terug naar mijn kunststofkozijnen in Zwolle …. Maar zover zijn ze hier nog niet denk ik. Nu ga ik zo eerst maar eens een ontbijtje maken, want ik heb trek. Na het ontbijt ben ik lekker gaan douchen en maakte de badkamer schoon. Daarna aankleden en ik wandelde naar de shop om beltegoed te kopen, maar helaas “Noppal was finished”. De andere shop was gesloten en ik zag het niet zitten om naar Turntable te lopen. Dus zonder beltegoed weer naar huis. Daar zat ik een poosje te niksen en heb toen nog een extra bladzijde in de schriftjes bijgeschreven. Ik heb een beetje hoofdpijn en ben eigenlijk best wel moe, dus besloot een uurtje te gaan liggen. Dat uurtje werden er drie ik heb heerlijk geslapen. Daarna was het al bijna donker dus even snel iets kleins gegeten en daarna buiten de boel afgesloten. De ramen zijn echt verschrikkelijk ppfftt maar dat komt van de week wel weer, De deuren (geen verf) zijn kraakhelder schoon J Toch nog een beetje eer van mijn werk. Ik maakte warm eten en ben schoolsheets gaan printen en lamineren. Toen ik daarmee klaar was lekker met een bakje thee op de veranda. Daar een uurtje of anderhalf heerlijk zitten relaxen. Vervolgens gaan douchen en in mijn bed gedoken.