En weer even een update uit Zwolle

Hallo allemaal. Even een algemene kennisgeving zodat iedereen het alvast van onszelf hoort en niet via via te horen krijgt. In een  jaar kan nog veel gebeuren maar het is nu in gang gezet. En we we gaan zien of het allemaal gaat lukken.

Iedereen weet natuurlijk inmiddels wel af van onze affectie met Gambia. Nadat we er al jaren over praten gaat het nu gebeuren. Ik ga waarschijnlijk in juni 2019 al (proef) emigreren naar Gambia en zal dan dus stoppen met de kinderopvang. Henny blijft dan nog zo'n anderhalf jaar hier tot zijn vervroegd pensioen. En zal me dan ook daarheen volgen. Zoals gebruikelijk zal hij geregeld naar Gambia komen en ik zal nu en dan natuurlijk hier heen komen om iedereen op te zoeken. Ik ga dus daar settelen en vrijwilligerswerk doen daar. En kan dus altijd nog terug komen als t niet zal werken. Maar dat verwacht ik eigenlijk niet. We zijn er al zo bekend.

Ik ga daar nurseryopvang geven, huiswerkbegeleiding aan primaryschool kids verzorgen, zwemles aan kids / volwassenen geven, en EHBO en reanimatie trainingen doen. Dit alles helemaal op vrijwillige basis en op onze eigen compound (= huis en tuin). Na zoveel jaren als GO te hebben gewerkt, aan huis, bij mij thuis en op PGB basis, ben ik echt toe aan een nieuwe uitdaging. En nu kan het, dus ik stap er zeer enthousiast in. Immers dit is al een wens van mij om te gaan doen sinds ik een 15 jarige puber was. Ik ga mijn droom volgen.... Ik ga het in ieder geval proberen :) Ik kijk er enorm naar uit. Ik ben momenteel druk bezig één van de talen goed onder de knie te krijgen en dat lukt me vrij aardig. Dus wie weet gaat t me echt lukken dat zal wel handig zijn.

Ondertussen ben ik alweer druk aan het aftellen. Op vrijdag 3 augustus vlieg ik weer naar Gambia. Henny kan weer niet mee omdat het dan hoogseizoen is op het werk. Normaal werk ik ook de hele zomer door, maar dit keer had ik zomaar vanwege de vakantieplanning van de ouders van mijn kinderopvang .. ineens drie weken vrij. In diezelfde periode is Naba uitgerekend om te gaan bevallen en ze wilde me daar graag bij hebben. Ik heb er best wel over getwijfeld vond het niet fair tegenover Henny om weer alleen te gaan. Maar hij heeft de knoop doorgehakt en zei "Je kunt beter drie weken daar zitten dan hier thuis in je uppie en deze bevalling is ook speciaal. Dus gaan met die banaan". En dus mag ik amper twee maanden na de vorige keer alweer naar mijn geliefde Gambia. Deze keer op het hoogtepunt van het regenseizoen dus ik ben benieuwd. Alvast een goede oefening voor volgend jaar :) We houden jullie op de hoogte.

Maria

Whaauwww Dushi, wat is dit geweldig om te lezen ! Wat mooi dat je je droom werkelijkheid mag gaan worden!!!
Ik wens jullie zo ie zo veel wijsheid, inzicht, geduld, liefde, en een goede gezondheid om de nog vele voorbereidingen die in petto zitten te volbrengen. Ben superrrrrr blij voor jullie. Go for iT πŸ’žπŸ‘ŒπŸΎπŸ‘πŸΎπŸ‘ŠπŸ½βœˆοΈπŸŒžπŸ‘ΆπŸΎ

Mattie

Geweldig dat je dat wilt en durft en DOET!
Dat gaat vast goedkomen, huis en haard hebben je daar al, de nodige aanspraak daar zal het niet aan ontbreken en je plannen houden je bezig.
We wensen je een mooie tijd toe in aug.

frank

je gaat ons verlaten dinnetje. maar je moet altijd doen wat je doen moet dan lukt dat ook. ben er zeker van dat het goed komt . xxx frank vrienden voor het leven maakt niet uit waar je bent op deze aarde

Annette Engelen

Geweldig om te horen !!!! Dat gaat je zeker lukken en wat fijn dat dit net in de periode valt dat naba gaat bevallen !!!!! Dit zal een heel speciaal moment zijn voor jullie samen !!! Het is je gegund meid , geweldig dat je er voor gaat en hopelijk tot snel .

Big hug Annette en Eefje

Roeland

Heel veel succes met de emigratie en de route er naar toe. Mooi dat je de droom een kans gaat geven, we wensen jou en Henny al het goeds!
Liefs,
Roeland, Anne-Minke, Noa-Lynn en Cato